Belid:
Nu lyser även växeln hos Belid
Nya växeln ger vårt företag en proffsigare framtoning när kunder ringer
När armaturtillverkaren Belids gamla telefonväxel kraschade förde det en positiv sak med sig. Det blev startskottet för att projektera en helt ny telefonilösning med hjälp av Patrik Gustafsson på RingUp/Varberg. Tack vare att kedjan är operatörsoberoende kunde Belid mixa ihop den lösning som de själva föredrog.
Det var i december 2014 som Belids gamla växellösning gick ned för räkning. – Vi lyckades med hjälp av Patrik på RingUp/Varberg få igång den igen. Växelkraschen blev en väckarklocka, där vi insåg hur sårbara vi är när telefonin inte fungerar och att vi var i akut behov av en modernare och säkrare lösning, säger Andrea Wing som blev projektledare för upphandlingen och installationen. – Det här med telefoni och hur det fungerar var nytt för oss. Eftersom vi sedan tidigare använt Patrik på RingUp/Varberg, tog vi kontakt med honom Patrik Gustafsson offererade dem en komplett lösning. – Vi har alltid haft Telia som operatör och ville fortsätta med dem. För Patrik var det inga problem och han skapade en lösning åt oss med Telia Touchpoint. Det är en molnbaserad växellösning som ger tillgång till alla praktiska växel funktioner utan att vara bunden till kontoret. Tjänsten ligger i Telias nät och är ständigt uppdaterad och anpassningsbar. Växelfunktionerna kan användas i mobil, telefon, läsplatta eller dator.
GSM-förstärkning Belid är ett företag som tillverkar armaturer för både hem och offentliga miljöer, och som även har en omfattande grossistverksamhet. Företaget har nästan 170 anställda och omsätter cirka 220 Mkr. Belid finns strax norr om Varberg och lokalerna har byggts till i omgångar sedan starten 1969. Det innebär många och tjocka väggar som mobilsignalen har svårt att tränga igenom. Patrik Gustafsson gjorde därför en GSM-förstärkning och drog nästan 500 meter kabel. De som arbetar i produktionen har bara mobiltelefon. På kontoret har man både mobiler och softphones.
Smart finansiering – Installationen skedde i december förra året och det har blivit ett lyft för oss. Nu har våra medarbetare direktnummer och de kan lägga in meddelanden när de är upptagna, vilket vår växeltelefonist ser när samtalen kommer via växeln. Vi har också möjlighet till statistikuppföljning av samtal, som vi framöver kommer att använda oss av för att kunna ge ännu bättre kundsupport. Med den här telefonilösningen har vårt företag fått en proffsigare framtoning när det gäller att ta emot samtal, menar Andrea Wing. RingUp/Varberg levererade också mobiltelefonerna och Andrea Wing uppskattar finansieringslösningen med RingUp Funktionshyra. Det är ett leasingupplägg som innebär att kunden får telefonens restvärde i rabatt från början och lämnar tillbaka telefonen när leasingtiden gått ut.
|